Amikor elkezdődtek a mostani kampány előkészületei, akkor hasonló csapat összeállításban gondolkodtam, mint a Firefly - vagy épp a Millenium Falcon - legénysége. Vagyis adott lesz egy csillagbárka (ahogy a játékosok végül elnevezték, a Sötét Csillag), amelynek a játékosok fogják alkotni a legénységet.

Aztán ahogy lassan kialakultak a karakter koncepciók, ez az elgondolás kezdett megdőlni, hiszen olyan karakterek is készültek, akik szinte semmilyen, vagy csak nagyon minimális szintű ismerettel rendelkeztek ahhoz, hogy hasznukat lehessen venni egy csillaghajón. Emellett pedig ott volt a hajó vezetésének a kérdése is, mivel bár a jelenlegi arcane punk, techno-mágia környezetben már nem csak a mágiahasználók képesek egy csillagbárkát irányítani, azonban - robotpilóta hiányában - most is több kormányosra van szükség a folyamatos haladás biztosítása érdekében.

Úgyhogy, nem maradt más hátra, mint legénységet kellett biztosítani a Sötét Csillag üzemeltetéséhez, vagyis embereket adni a tulajdonos és a kapitány keze alá. Azt el akartam kerülni, hogy a legénységet olyan NJK személyzet alkossa, mint amilyenek a korai Star Trek filmek "vörös ingesei", és többek legyenek John zászlósnál, akit egy új égitestre leszállva majd felfal az aktuális rész egyik szörnyetege (hiszen a főszereplők nem halhatnak meg). Ügyeltem továbbá arra is, hogy a legénység létszáma a szükséges minimum legyen, vagyis annyian legyenek csak, amennyire még pont szükség van ahhoz, hogy már a játékosoknak is szerepet kelljen vállalniuk a Sötét Csillag megfelelő hatékonyságú napi működtetéséhez.

Végül elkészültek, összesen 6 fő és egy arkán-mechanikus robot, egy szervitor, akit az egyszerűség kedvéért a legénységhez soroltam. Ugyanazon elvek alapján kerültek kidolgozásra, mint a játékos karakterek és épp olyan szerves részei a hajó életének, mint ők. Annak érdekében, pedig, hogy a játékosok ne félvállról kezeljék őket - hiszen a Kufár és a Kapitány kivételével ugyanolyan alkalmazottak, mint a játékosok, sőt a kormányosok magasabb szinten állnak a hajó hierarchiájában, mint mondjuk a thoric harcos, Devestätor - ezért a karakterek megalkotásánál ugyanazok a szabályok érvényesültek, mint a játékosok esetében.

Karakterlap ugyan nem, azonban karakter kártya mindegyikről készült, leírással, és azokkal az információkkal, amelyet a játékosok tudhatnak róluk, illetve látnak rajtuk. Természetesen statisztikák is tartoznak hozzájuk, ezeket azonban a játékosok karakterei nem ismerik. Az már más kérdés, hogy a játékosok idővel megismerhetik, hiszen adódhat olyan helyzet, amikor a legénység valamely tagját kell megszemélyesíteniük, és helyettük dobni (ilyen lehet például, amikor az egyik játékos karakter távol van a hajótól, ahol azonban történik valamilyen esemény, és hogy mégse maradjon ki addig a játékból, az egyik NJK bőrébe bújik. Persze, ezt is csak bizonyos keretek között, hiszen ha úgy ítélem meg, hogy az adott NJK valamit nem tenne meg, akkor azt az őt éppen megszemélyesítő játékosnak sem fogom megengedni).

Eljátszottam továbbá azzal az ötlettel is, hogy ha alkalomadtán van beugró játékos (aki épp Szombathelyen van a játékülés idején, és szívesen csatlakozna), akkor ő választhat közülük, és az adott játékülést a legénység általa választott tagjának bőrébe bújva játssza majd végig.

garret.jpg

kassina.jpg

flynn.jpg

q'ara.jpg

rowan.jpg

macon.jpg

pruu.jpg

 

szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://spelljammer.blog.hu/api/trackback/id/tr705078565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása