Azt már az alapkönyvből tudjuk, hogy a naprendszereknek otthont adó kristályszférák közötti teret a Szivárványtenger, vagy más néven a Flogiszton kavargó, ezerszínű gázóceánja tölti ki.

A szabályok és a Spelljammer világhoz kiadott regények alapján a Flogiszton két jellegzetes területre bontható: azokra a részekre, ahol a Szivárványtenger egyáltalán nem, vagy csak rendezetlenül örvénylik és kavarog, valamint az úgynevezett „folyókra”.

A Flogiszton legnagyobb része véletlenszerűen mozog, így nem segíti a csillagbárkákat az utazásban. Vannak azonban olyan részek, ahol a gáz nagyon gyorsan áramlik egy irányba. Ezeket az áramlatokat nevezik „folyóknak”.

A Flogiszton „folyói” nagyon gyorsak – egy utazósebességgel utazó csillagbárkát még tovább képesek gyorsítani, így lehetetlen mérni, hogy mekkora sebességgel utaznak a csillaghajók ebben az oly idegen közegben -, és viszonylag biztonságosak is. A „folyók” egyaránt áramolhatnak csak egy, vagy mindkét irányba, azonban a kétirányú áramlatok meglehetősen ritkák.

Az egyes kristályszférák között áramló Flogiszton folyók a színűk (színeik) és mintázatuk alapján felismerhetőek. Nagyjából ennyi segítsége van egy navigátornak, hiszen a Flogisztonban nincsenek állandó tájékozódási pontok, és a látótávolság is a gáz összetételétől, sűrűségétől változik. Nincsenek csillagok, vagy csillagképek, amelyekhez a helyzetét viszonyítani tudná.

Flogiszton folyók

Az áramlatok segítségével még az is képes eljutni az egyik kristályszférából a másikba, aki nem rendelkezik a Flogiszton érzék képességgel. Ha követi a megfelelő áramlatot, illetve, amennyiben szükséges, a megfelelő időben áramlatot vált, akkor az ilyen „járt útvonalakon” haladva csak kicsi az esélye annak, hogy elvesszen, eltévedjen.

Ebben az esetben alapszabály, hogy alap utazási idő két szféra között 30 nap, a minimum pedig 5 nap. Ha a navigátor próbája (Vadűri navigáció -5) sikeres, akkor minden elért siker után akár 5 nappal is csökkenhet az utazási idő (a KM döntésére van bízva). Aki rendelkezik Flogiszton érzékkel, az negatív módosító nélkül dobja navigáció próbát.

Ha a próba sikertelen, akkor minden pontért, amellyel a navigátor elhibázta a próbát, 5 nappal nő az utazási idő.

Nyílt Flogiszton

Természetesen az áramlatokon kívül is lehetséges utazni a Flogisztonban, azonban ez lassabb, és kockázatos. A navigátornak rendelkeznie kell Flogiszton érzékkel, amely akár egy ösztön, segíti eligazodni a kaotikus kavargásban, máskülönben nagy az esélye annak, hogy örökre elveszik a csillagbárka.

A nyílt flogisztonban az utazási idő két kristályszféra között alapban 70 nap, minimum 20 nap. Flogiszton érzék nélkül azonban lehetetlen navigáció próbát tenni (Vadűri navigáció -30), így bárhová is eljutni.

Ha a navigátor rendelkezik Flogiszton érzékkel, akkor a próba ugyanúgy működik, mint az áramlatok esetében, minden pont siker után 5 nappal csökken, minden pont hiba után pedig 5 nappal nő a csillagbárka utazási ideje.

Ha azonban próbadobás eredménye a d20-on 1, akkor az utazási idő 130 napot vett igénybe, és a csillagbárka nem oda érkezett meg, ahová szeretett volna, hanem egy közeli, másik szférába (erre azonban majd csak akkor derül fény, ha belép a hajó a vadűrbe).

A fenti anyaghoz nagy segítségemre voltak Gaijin jegyzetei a Beyond the Moons oldalról.

szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://spelljammer.blog.hu/api/trackback/id/tr161375573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása